15 Ocak 2013 Salı

ÜNLÜLERİN BAŞÖRTÜSÜ MERAKI


Son zamanlarda ünlüler, başörtüsü aleyhinde demeç verme yarışına girdi. İşiyle ön plana çıkamayan, ya da kıyıda köşede unutulan “ünlüler,” aykırı başörtüsü yorumlarıyla bir anda gündeme geliyor. Her geçen gün bir yenisi eklenen bu aykırı görüşler, halk tabanından da tepki görüyor.
Fatma Şişli Dosdoğru Haber
17 Aralık 2012

Medyada son günlerde bir başörtüsü furyasıdır, almış başını gidiyor. Üniversitelerde başörtüsü sorunun anayasal zeminde olmasa bile pratikte çözümlendiği bir dönemde, bazı ünlüler başörtüsü aleyhinde yaptığı açıklamalarla gündeme geliyor. 28 Şubat’ın İslam karşıtı yayınlarını hatırlatan bu çıkışlar, toplumun geniş bir kesiminden tepki görüyor. Başörtüsü ve başörtülü insanlarla ilgili insan haklarına aykırı yorumlarda bulunan kimi “ünlüler,” artık daha açık bir toplum haline gelen ülkemizde bizzat toplum nezdinde kredilerini kaybettiklerinin farkında değiller.

BAŞÖRTÜSÜ ACİL ÇIKIŞ KAPISI
Türkiye’de gündeme gelmek için kaliteli işler üretmekten daha kolay bir yol var: Bir miktar kıyıda-köşede kaldığını düşünen, yeterince gündemde olmadığını hissedenler, “acil çıkış kapısı” olarak başörtüsüne sarılabilir. Kalitesizliği tescilli bir kısım medya ise kendilerine reyting kazandıracak bu türden davranışları kollamakta pek mahir. Hatta malum medya, başörtüsü üzerinden seviyesiz bir tartışma başlatacak bu türden çıkışlar için zemin hazırlama konusunda da oldukça tecrübeli sayılır.

MEDYADA BAŞÖRTÜSÜ SEFERBERLİĞİ
Son günlerde “aykırı” başörtüsü yorumcuları olarak Serra Yılmaz, Pınar Altuğ, Mehmet Ali Birand ve Şevval Sam öne çıktı. Serra Yılmaz başörtülüler için “öcü” yakıştırması yaparken, Mehmet Ali Birand başörtülü bir çalışanın kurumunun imajına zarar vereceğini söyledi. İki ismin nasıl bir “imaj” algısına sahip olduklarını düşünürken, Şevval Sam başörtüsünü tekstil parçası olarak adlandırdı. Pınar Altuğ ise başörtüsü ve başörtülülerden rahatsızlığını defalarca dile getirmekten çekinmedi. Ortaçağ Avrupa’sı ve İslamofobi şırınga edilmiş bir kısım modern Avrupalılardan miras kalan bu zihniyet, başörtüsünden rahatsızlıklarını dillendirirken, aslında temel insan haklarını hiçe saydığının farkında değil belki. Ancak toplum, bu çıkışların arkasında yatan zihin yapısını çözümlemekten aciz değil. Nitekim sosyal medya üzerinden bu türden demode çıkışlara gösterilen tepkiler de bunu ortaya koydu. Ancak, dar bir elit çerçevede toplum mühendisliğine kalkışan “başörtü karşıtları” için başörtüsü takan ve takmayanla hiçbir problemi olmayan halkın sesini duymak oldukça zor.

KİM NE DEDİ?

SERRA YILMAZ: “Ben aslında insanların kapalı olmasından hiç hoşlanmıyorum. Bazen korkuyorum başörtülülerden. Geçen gün hastaneye gittim, içeri girdim simsiyah bir öcü geldi üstüme. Korktum, korkutucu geliyor bana.”
ŞEVVAL SAM : “Öyle bir gün gelecek ki, bir gün insanların başörtüsü takmadığı yani bunun şeklen gerekli olduğu ve insanlık düzeyinin değişmesiyle buna ihtiyaç kalmayacağını düşünüyorum. Örtünmeye karşı değilim, tek din vs. bunlar bana uzak şeyler, benim inancım tasarımcıya dair. Bütün bunlar sonradan üretildi, o benim için tekstil malzemesi, dünyaya geldiğinde insan çıplaktı, bütün bunlar sonradan ortaya çıktı…”

MEHMET ALİ BİRAND : “Bir tane gencecik kız. New York’ta eğitim görüyor. Bana bak seni türbanlı ekrana çıkartmam dedim. ‘Çıkartmam sonra takarım.’ Dedi. Ekranda enteresan olabilir… Kanalın markası var, başörtü ile kanalın markası zarar görebilir.”

PINAR ALTUĞ: Biz Atatürk ‘ün çocuklarıyız. Türban inandığın için takılıyorsa sonuna kadar saygım var. Ama eğer şekilcilik olarak takılıyorsa o zaman tepki gösteriyorum. Benim tanıdığım çok sayıda insan var. Aslında takmak istemiyor ama çevresinden gelen baskılar nedeniyle takıyor. Bir mahalle baskısı var. Çevre baskısı nedeniyle başını kapatıyor.


3 yorum:

  1. Bende başörtüsü takmayan biriyim lakin böyle saldırgan yorumları hiç doğru bulmuyorum. Başörtüsünün gerekliğini Kur'an da okuyoruz. Umarım tüm insanlar bu mutlak gerçek üzerinden hareket ederler ve insanların inandıkları şeylere saygılı olurlar. Tabii ki bende siyasi ameller uğruna vs kapanalardan bahsetmiyorum

    YanıtlaSil
  2. Atatürkün annesi bacısı eşi de başörtüsü, takmıyormuydu?.konuşan muhalefetin cahil ilkel yobaz dinsiz ahlahsizların anasım nenesi baş örtüsü takmadımı?.. muhalefet olsun diye,küpe takan erkeklere sapık.diniyormu?dövme yapan soytarılara gerici deniyormu?.mini giyene ahlaksız diyormu?...kıyafete hakaret eden edepsiz olduğınu öğrensin

    YanıtlaSil
  3. Pınar Altuğ haklı aslında başörtü gerçekten iman için takılmalı artık çevredeki çoğu kadın süs niyetine veya aile baskısı ile zorla takıyor ama diğerlerinin özellikle Serra yılmazın dediği şey çok yanlış

    YanıtlaSil